Anlita trappstädning till bostadsrättsföreningen

I Sverige finns det mängder med bostadsrätter på alla håll och kanter. Bara i Stockholm finns det cirka en halv miljon människor som bor i en BRF. Det visar tydligt hur populärt och omtyckt det är. Att bo i en bostadsrätt betyder dock mycket mer pyssel än för den som hyr via en hyresvärd. Man måste till exempel se till att ta hand om gräsklippning, snöskottning, boka elektriker och trappstädning på egen hand. När man äger en lägenhet i en bostadsrättsförening så behöver alla vara med och hjälpa till. Det är inte bara det egna hemmet som ska hållas rent och snyggt, utan även de allmänna utrymmena.

[IMAGE=cd6HWQcOTlN0.jpg]

Anlita städtjänster

Det är mycket vanligt att man som bostadsrättsförening vill förenkla arbetet med BRF:en så mycket som möjligt och då kan man välja att anlita ett företag för alla de olika arbetsmoment som krävs. Det är till exempel mycket vanligt att man vill ha hjälp med trappstädningen och då vänder sig till en städfirma. Majoriteten av alla städföretag som finns idag riktar sig inte bara till privatpersoner, utan hjälper även företag och just bostadsrättsföreningar med städning i trapphuset.

Eftersom det finns så många olika städfirmor kan det vara svårt att veta vilken man ska välja. Man vill naturligtvis säkerställa att företaget i fråga är seriösa och kan erbjuda professionell trappstädning i Södertälje eller var bostadsrättsföreningen nu håller till. Det bästa är att kontakta ett flertal städfirmor som man är intresserad av och be om offerter. Var så detaljerad i era önskemål som möjligt, då är det lättare för städfirman att ge ett korrekt pris.

Kundbesök och uppstart

När en BRF väljer att anlita ett städföretag är det mycket vanligt att en arbetsledare från städfirman först kommer ut för att titta på trapphuset. Tillsammans går ni då igenom vilka behov ni har och hur ofta ni önskar städning. Vissa BRF:er vill använda sig av sitt eget inköpta städmaterial, medan andra vill att städföretaget ska stå för detta. Ett kundbesök är vanligtvis kostnadsfritt och efter besöket så förbereder arbetsledaren en offert där du får ett slutgiltigt pris.

Väljer du att fortsätta med städföretaget i fråga så är det dags att prata uppstart. Ett avtal kan komma att skrivas efter att ni har haft en provstädning, men i vissa fall så drar städningen igång direkt. Ni kommer överens med arbetsledaren om en dag och tid som passar för uppstart och rekommenderat är att du finns på plats vid första städtillfället för att ta emot och eventuellt lämna över information om kod, nycklar till trapphuset/källare och dylikt.

Tips! Att använda sig av recensioner och omdömen på nätet är ett utmärkt sätt för dig att hitta en bra städfirma. Använd en oberoende sajt och läs hur tidigare kunder har upplevt företaget.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *